Aktualności

Wycieczka do Włoch
31.05.2019

W dniach 22.05.2019 - 31.05. 2019 r. nasi uczniowie pod opieką pań: Doroty Brach, Renaty Sobczyszyn, Izabeli Włodarz i  wyjechali w daleką, pełną wrażeń podróż do słonecznej, pięknej Italii.

Pojechaliśmy w towarzystwie koleżanek i kolegów z SOSW nr 1 oraz pań: Agnieszki Dyląg, Ewy Karasińskiej i Pauliny Kwiatek.

Obie grupy się bardzo polubiły i wspaniale się zintegrowały.

Przejeżdżając przez Czechy, Austrię dotarliśmy do romantycznej Wenecji, płynąc statkiem przez kanał La Grande dotarliśmy do Placu św. Marka. Z przewodnikiem zwiedziliśmy wspaniałą Bazylikę, a następnie spacerowaliśmy urokliwymi uliczkami Wenecji, upajając się pięknem miasta.

Kolejnym punktem naszego zwiedzania były odwiedziny u św. Antoniego w Padwie. Powierzyliśmy Mu wszystkie trudne sprawy i udaliśmy się na wypoczynek do nadmorskiego kurortu w Rimini.

Następnego dnia powitała nas słoneczna pogoda, dzięki czemu mogliśmy plażować, kąpać się w morzu, rozgrywać mecze na plaży.

Wiele przyjemności przynosiły nam wspólne spacery wzdłuż morza; wypełnione zbieraniem muszelek, pełne rozmów i śmiechu.

Popołudniami i wieczorami udawaliśmy się na wycieczki: na Starówkę Rimini, do Republiki San Marino oraz do Parku Rozrywki "Italia w miniaturze". Udaliśmy się także do centrum handlowego, by dokonać zakupów produktów regionalnych.

Ciekawym przeżyciem był udział w niedzielnej mszy świętej w języku włoskim.

Nie zabrakło wspólnej dyskoteki z włoskimi i polskimi przebojami oraz pysznymi włoskimi lodami.

By nabrać sił przed kolejnym etapem podróży regenerowaliśmy siły odpoczywając, relaksując się na leżakach, wsłuchując się we wzburzone fale Morza Adriatyckiego.

W tym miejscu należą się ogromne podziękowania dla właścicieli hotelu "Consul": serdecznemu dyrektorowi Mirco, wspaniałemu kucharzowi Ezio - ludziom o WIELKIM SERCU, którzy dzięki otwartości, uśmiechowi stworzyli serdeczną i niezapomnianą rodzinną atmosferę.

Pełną  niezapomniach wrażeń była audiencja w Watykanie u Papieża Franciszka. Siedząc w sektorachnieopodal następcy Piotra uczniowie naszego Ośrodka zostali powitani publicznie. Nie obyło się bez łez i wzruszeń, dla wielu z nas ten dzień na długo pozostanie w pamięci.

Po audiencji wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy Bazylikę św. Piotra na Watykanie. Mieliśmy możliwość modlitwy przy grobie św. Jana Pawła II.

Po zakwaterowaniu w ekskluzywnym hotelu L’Ottava, pysznej włoskiej kolacji i deserze tiramisu udaliśmy się na zasłużony odpoczynek, by następnego dnia udać się na zwiedzanie Rzymu.

W Rzymie po przejechaniu metrem ze stacji Anagnina do Spagna poddziwialiśmy tłumnie odwiedzne przez turystów Schody Hiszpańskie, Fontannę di Trevi, Ołtarz Ojczyzny, Forum Romanum, Koloseum.

Pełni wrażeń zakupiliśmy pamiątki i udaliśmy się do eleganckiej restauracji "La Famiglia". Po dwudaniowym posiłku i deserze (oczywiście tiramisu) udaliśmy się metrem do naszego autobusu.

Tutaj kolejne serdeczne podziękowania dla właściciela firmy "Maxbus" pana Jacka Sulki za nowoczesny, nowiutki autokar i gratulacje za wspaniałych Kierowców: pana Macieja i pana Stanisława.

Panowie wspaniale zintegowali się z uczestnikami naszej wycieczki, byli "wujkami", bo tak nazywali Ich uczniowie, włożyli wiele serca, dobroci i zrozumienia dla potrzeb naszych niepełnosprawnych uczestników. Dzięki Panów dobroci udało nam się miło realizować kolejne etapy naszej wymagającej podróży. Jeszcze raz serdecznie dziękujemy.

W drodze powrotnej wspominaliśmy smaki Italii degustując włoskie smakołyki i snuliśmy plany na kolejne podróże.

Wszyscy uczestnicy wyprawy zasługują na ogromną pochwałę za dobry humor, wytrwałość i zdyscyplinowanie, bowiem m.in. dzięki temu szczęśliwie i punktualnie wróciliśmy do Krakowa, gdzie powitały nas stęsknione Rodziny.

Jeszcze raz dziękujemy wszystkim Osobom, Instytucjom, Stowarzyszeniom, które wspierając nasze przedsięzięcie umożliwiły realizację tej pięknej przygody.

Organizator wycieczki: "Harctur - Kraków".